вівторок, 18 листопада 2014 р.

Пам"ятка при переобладнанні автомобіля газовою установкою:
У випадку, якщо Вас на дорозі зупинив ІДПС і звинувачує вас у незаконному використанню і переобладнання вашого ТС і складає на вас протокол, необхідно звернути увагу, на наступне:

У постанові про притягнення осіб до адміністративної відповідальності за порушення ПДР повинні обов'язково зазначатися пункти цих Правил. Ця вимога ст. 283 КУАП щодо обов'язкового зазначення в постанові нормативного акта, який передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення, направлено на забезпечення законності рішень, які приймаються, і виключає двозначність тлумачення складу дії, за скоєння якого на винну особу накладається адміністративне стягнення.
Крім того, в резолютивній частині постанови має бути зазначена стаття КУАП, за якою правопорушник притягнутий до адміністративної відповідальності.

Відкриваємо відразу ПДР і розглядаємо такі випадки:
1) Згідно з п. 31.3 «а» забороняється експлуатація транспортних засобів у разі їх виготовлення або переобладнання з порушенням вимог стандартів, правил і нормативів, що стосуються безпеки дорожнього руху.

Ст. 121 ч.1 КУАП визначає відповідальність за керування водіями ТЗ, які переобладнані з порушенням відповідних правил, норм і стандартів. Ключове слово - з порушеннями

Підприємство виконало монтаж ГБО має свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.

У свідоцтві вказано також, що технічні умови погоджені належним чином, тобто газобалонне обладнання, підприємством виконував монтаж, встановлено відповідно до вимог стандарту, правил і нормативів.
Також, в жодному з п. 31.1., П. 31.3 ÷ 31.4 ПДР, ні ч.1 ст.121 КУАП не міститься формулювання складу правопорушення як «керування транспортним засобом з встановленим газобалонним обладнанням».
Слід також зазначити, що визначити відступ від вимог стандарту, правил і нормативів дозволено не будь-якому ДАІ-шнику. Відкриваємо ІНСТРУКЦІЮ про проведення Огляду транспортних ЗАСОБІВ та їх реєстраційніх документів
п.1.3. Огляд транспортних ЗАСОБІВ здійснюють експерти, Які мают право самостійного проведення даного виду експертиз та внесені до Реєстру атестовану СУДОВИХ експертів Міністерства юстиції України.
Підводимо підсумок - в апріорі "відступ від вимог стандарту, правил і нормативів" бути не повинно, у Вас же на руках свідоцтво про погодження
2) п. 30.1. Власники ТЗ і причепів до них повинні зареєструвати (перереєструвати) їх у Державтоінспекції ... якщо необхідно внести зміни до реєстраційних документів.
Теж саме в ЗУ № 3353-XII «Про дорожній рух»
«Ст. 32 ... Переобладнання, що призвело до зміни облікових даних транспортного засобу, повинно бути відображено у його реєстраційних документах »

Ст. 121 ч.5 КУпАП яка визначає Керування водіями транспортними засобами, не зареєстрованими або не перереєстрованими в установленому порядку.

Ще раз підкреслюємо - установка ГБО це все ж не ПЕРЕОБЛАДНАННЯ певною нормою ст. 32 закону України № 3353-XII.

Ключова фраза зміна облікових даних. Відкриваємо Наказ МВС України № 987 від 10.11.2005 читаємо:
реєстраційні дані - відомості про ТЗ та його власника;
реєстраційні документи - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт), тимчасовий реєстраційний талон транспортного засобу, облікова картка транспортного засобу;

Далі відкриваємо Додаток 1 до Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів (Н А К А З МВС України № 379 від 11.08.2010г. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 січня 2011 за № 123/18861 )

«Службові відмітки ДАІ: Облікові дані транспортного засобу - марка, модель, ідентифікаційні номери двигуна, шасі (рами), кузова (коляски).»
Хіба ГБО змінює облікові дані?

Підводимо підсумок і відзначаємо, що ні в одному з п. 31.1., П. 31.3 ÷ 31.4 ПДР, ні ч.5 ст.121 КУАП не міститься формулювання складу правопорушення як «керування транспортним засобом з не зареєстрованой газобалонне обладнання».

Тепер Вам самому вирішувати - виконати не законні вимоги працівника МРЕВ (ДАІ) щодо реєстрації (перереєстрації) ГБО і дозволити безпардонно залізти у вашу кишеню або за допомогою студента будь-якого юр. вузу підготувати позов і в суд (рішення буде на Вашу користь)

Ще раз підкреслимо вимоги працівників МРЄО, ДАІ щодо реєстрації, перереєстрації ГБО - не законні !!!


Додаткова стаття про ГБО:

У всьому світі використання альтернативних видів моторного палива вже давно читається одним з пріоритетних напрямків захисту навколишнього середовища. У ряді країн автовласникам, бажаючим обзавестися газобалонним обладнанням, держава видає безвідсоткові кредити на установку або навіть частково погашає його вартість, надає певні знижки з транспортного податку та інші пільги. У нас же використання газового моторного палива не тільки не дає жодних пільг, але і, навпаки, обкладається своєрідним «екологічним податком» з боку ДАІ.

При вартості установки ГБО 2500-3000 грн. ДАІ, не вдаривши палець об палець, норовить заробити на кожній операції близько 800 грн. (близько третини її вартості!) за внесення до свідоцтва про реєстрацію записи «Встановлено ГБО». Для власників же кредитних автомобілів заміна техпаспорта, у зв'язку з необхідністю переоформлення документів у банку, обходиться вже в суму близько 2000 грн., Або приблизно 75% вартості ГБО. Причому вимога про внесення у свідоцтво про реєстрацію подібних записів не передбачено чинним законодавством, а тому є елементарним шахрайством. А тих, хто не купується на подібний обман, елементарно залякують штрафами, штрафмайданчик і позбавленням «прав».

Для виявлення «порушників» працівники ДАІ всіма правдами і неправдами намагаються заглянути під капот автомобіля (зазвичай під приводом перевірки номера кузова), щоб виявити там «нелегальну» установку ГБО, не «зареєстровану в установленому порядку». Враховуючи ж, що законодавець не включив реєстрацію ГБО в перелік обов'язків автовласника, інспектори ДАІ виявляють кмітливість і складають протоколи за порушення абсолютно різних пунктів Правил дорожнього руху, накладаючи штрафи по першій або ч. 5 ст. 121 Адмінкодексу. А при повторному протягом року виявленні аналогічного «порушення» вже складають протоколи за третій чи шостий частини цієї ж статті, за що водії, які визнали в суді свою вину, нерідко позбавляються «прав» на 3-6 місяців і навіть можуть піддаватися адміністративному арешту до п'яти діб Але відбувається подібне виключно з тієї причини, що водії не знають законів і смиренно визнають свою провину як весь час про безпричинної зупинки так і згодом у суді.

Найчастіше при наявності на автомобілі «незареєстрованого» ГБО водія звинувачують у порушенні пунктів 31.3 а) і 32.1  ПДР, в результаті чого складається протокол за ч. 1 ст. 121 КпАП (керування транспортними засобами переобладнаними з порушенням відповідних правил, норм і стандартів).

Насправді ж пункт 31.3 а) забороняє експлуатацію транспортних засобів у разі їх виготовлення або переобладнання з порушенням вимог стандартів, правил і нормативів, що стосуються безпеки дорожнього руху. У цьому випадку насамперед потрібно вимагати у співробітника ДАІ, щоб він вказав у протоколі, які саме вимоги стандартів, правил і нормативів, що стосуються безпеки дорожнього руху, були порушені при установці ГБО. А для того щоб відразу ж позбавити даЇшників найменшого приводу для складання протоколу за порушення даного пункту Правил, достатньо мати довідку від установшик ГБО. що воно встановлено в повній відповідності з вимогами стандартів, правил і нормативів, що стосуються безпеки дорожнього руху. Таку довідку з печаткою, написану у довільній формі, можна отримати абсолютно безкоштовно або за символічну плату.
Пункт 32.1 є) передбачає, що з ДАІ узгоджується переобладнання транспортних засобів. Але погоджувати з ДАІ установку ГБО від власників не вимагає жоден нормативно-правовий акт. Підтверджують це і в Центрі безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем (ЦБДР та АС) при МВС України, де офіційно заявляють, що отримувати в ДАІ дозвіл на установку ГБО не потрібно. Відповідне питання кожен бажаючий може направити як в ЦБДР та АС, так і в УДАІ МВС України і возити з собою отриману відповідь в якості другого «залізного» аргументу.
Набагато рідше зустрічаються претензії по пункту 31.1 ПДР, який свідчить, що технічний стан транспортних засобів та їх обладнання повинно відповідати вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, а також правил технічної експлуатації, інструкцій підприємств-виробників та іншої нормативно-технічної документації . У цьому випадку теж цілком достатньо пред'явити вищезгадану довідку від установника ГБО або аналогічну довідку, але з акцентом на те, що встановлене обладнання відповідає вимогам стандартів, правил і т.д. До речі, установники в подібних випадках легко йдуть на контакт, так як прекрасно розуміють, що допомога автовласникам в позбавленні вимагачів допоможе їм привернути нових клієнтів.

І нарешті, досить поширені претензії по п. 30.1 ПДР, який свідчить, що власники механічних транспортних засобів повинні зареєструвати (перереєструвати) їх у ДАІ незалежно від їх технічного стану протягом 10 днів з моменту придбання (отримання), митного оформлення або всі точки на «і». Поки ж автовласникам доводиться розраховувати тільки на себе. Але і в цьому випадку нескладно довести свою правоту.

У разі переобладнання п'яти і більше транспортних засобів протягом року суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність з переобладнання транспортних засобів, повинні мати узгоджену з відповідними уповноваженими державними органами нормативно-технічну документацію на відповідний вид переобладнання та свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху. Допуск до експлуатації переобладнаних транспортних засобів здійснюється лише шляхом проведення спеціальних випробувань та оформлення сертифіката на відповідність вимогам чинних в Україні правил, нормативів і стандартів.

Немає коментарів:

Дописати коментар