середу, 19 листопада 2014 р.

TruCam в Україні поза законом!

З моменту появи на озброєнні у Державтоінспекції лазерних вимірювачів швидкості «Трукам» ні у кого не виникало сумнівів у законності їх використання.
Однак у наші руки потрапили документи, що спростовують це твердження. Судячи з відповідей, отриманим від компетентних органів, цей вимірювач швидкості не сертифікований, що робить неможливим його застосування співробітниками Державтоінспекції.
Будьте пильні! На практиці співробітники ДАІ показують водіям «Експертний Висновок від 29.07.11 № 285 державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації». У документі сказано, що механізм технічного захисту інформації лазерного вимірювача швидкості транспортних засобів TruCam LTI 20-20 відповідає вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні. Мова йде про те, що частина приладу (блок зберігання інформації) відповідає нормативним документам. Там не сказано, що весь прилад пройшов необхідні випробування і сертифікований в Україні. Крім цього, на офіційних сайтах підрозділів УкрСЕПРО інформація про проведення сертифікації в Україні та видачі Сертифікату відповідності на прилад TruCam LTI 20-20 відсутня.
Державтоінспекція вводить в оману, видаючи «Експертний Висновок» (на частину приладу) за Сертифікат відповідності (на весь прилад). Взагалі не слід плутати проведення сертифікації з експертним висновком. Сертифікація продукції - це цілий комплекс заходів, перевірок та випробувань, за результатами яких дається висновок про відповідність стандартам і нормам України даної продукції і видається Сертифікат відповідності. Експертний висновок - це суб'єктивна думка окремо взятого експерта, яке лише характеризує прилад (частина приладу), описує його можливості.
Наведу законодавчі вимоги до технічних засобів, які використовуються ДАІ.
Наказ МВС №111 від 27.03.2009 р «Інструкція з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС», реєстраційний номер Мін'юсту 576/16592, пункт 19.2. «Працівники підрозділів ДПС, яким видані технічні засоби та прилади, персонально відповідають за їх цілісність та працездатність. Забороняється використання технічних засобів та приладів, які не сертифіковані, не сертифіковані в Україні та які не пройшли метрологічну повірку або мають свідоцтво про таку повірку, термін дії якого закінчився «,
Виникає питання, а чи може ДАІ використовувати не сертифікований прилад? Не може, бо ст. 19 Конституції говорить: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».
Мої рекомендації:
Водії повинні вимагати від МВС сертифікат !! Вони (МВС) самі себе зобов'язали 111 Наказом використовувати лише сертифіковані прилади. Тому, навіть якщо прилади не підлягають обов'язковій сертифікації, то для їх використання МВС повинне було звернутися в Органи сертифікації для проведення добровільної сертифікації!
Ще один «козир» проти TruCam. В інструкції з експлуатації до приладу TruCam, в розділі 4 «Дорожні установки» в пункті «Вибір місця розташування біля дороги» описаний, так званий «Ефект косинуса», який завжди присутній при вимірах цим приладом. Більш того, в цьому розділі дані таблиці перерахунку швидкості, яка показана на радарі в реальну швидкість (залежно від кута між позицією приладу і напрямком руху автомобіля). Даний кут залежить від кривизни дороги, відстані на якому розташований прилад від краю дороги і відстані між приладом і автомобілем. Відповідно до цієї ж інструкцією - «Ефект косинуса» завжди працює на стороні автомобіліста. Однак, на практиці, у протоколі про порушення ПДР співробітники ДАІ не вказують цей кут, а так само інші дані, які впливають на правильність і точність вимірювань. Цей факт є грубим порушення п. 1 ст. 10 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" від 11.02.98 № 113/98-ВР, як наслідок - такі виміри не можуть бути використані співробітниками ДАІ.
Крім цього, зверніть увагу на відсутності в протоколі відомостей про вугілля між позицією приладу і напрямком руху автомобіля, а так само інших даних, що впливають на правильність і точність вимірювань. Цей факт є грубим порушення пункту 1 ст. 10 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" від 11.02.98 № 113/98-ВР, як наслідок - такі виміри не можуть бути використані співробітниками ДАІ. Як висновок - протокол складено на підставі показань не сертифікованого приладу, вимірювання якого не можна використовувати за двома, зазначеним вище, причин.
Пропоную спочатку «пришпилити» чергову - «чесну камеру». Система «Гарпун» (судячи по роликах), це той же TruCam, тільки розміщений в термоізоляційному, протиударному боксі і працює в автоматичному режимі. При цьому, прилад закріплений статично, без можливості автоматичного супроводу мети (не має механізму повороту). За таких умов рухомий автомобіль буде знаходитися в центрі мітки місця прицілювання частку секунди. Відповідно до розділу 5 інструкції з експлуатації до приладу TruCam - «TruCam в режимі захоплення», у пункті «Автоматичний режим» зазначено, що в даному режимі прилад зможе здійснити не більше 1-2 вимірювання за 1 секунду. У відповідності з характеристиками приладу TruCam (розділ 12 інструкції) розбіжність променя становить 2,5 мілірадіана номінально. Якщо перевести в сантиметри, то на відстані в 100 метрів діаметр лазерного променя складе близько 30 см, на відстані 150 метрів - 40 см, на відстані 300 метрів - близько 1 метра. Для проведення вимірювань прилад повинен бути встановлений збоку від краю дороги або на розділовій смузі під кутом до зустрічному потоку руху. Автоматично виникає «Ефект косинуса» (описаний вище) і його ДАІ зобов'язана враховувати (але вони не знають як це робити і воліють про це мовчати), по-друге при одночасному русі автомобілів по кількох смугах промінь лазера (з діаметром променя від 20 см і більше), який розміщений під кутом до зустрічному потоку руху буде «світити» одночасно на кілька автомобілів. Але при цьому в центр мітки місця прицілювання потрапить найближчий до приладу автомобіль і не факт, що це буде його швидкість. Плюс до всього, мені не вдалося у всесвітній мережі знайти відомостей про те, що TruCam сертифікований в США або має міжнародний сертифікат якості.
Навпаки, в самих США, практично всі справи з використанням TruCam поліцейськими програні. Більш того, встановлено факти «перестрибування» приладу з однієї цілі на іншу, без скидання швидкості попередньої мети (у зв'язку з чим, показання приладів поставлені під великі сумніви). Мені вдалося знайти лише інструкцію до нього англійською мовою, обсягом в 82 сторінки. Примітно, що інструкція російською мовою має об'єм всього 59 сторінок. Напевно нам, дійсно щось недоговорюють.
У чому відмінність між Сертифікатами? (дивіться в Додатках)
Сертифікат, який пред'являється ДАІ, не відноситься до документів з області сертифікації. Цей документ відноситься до документів, які видають органи метрології. Цим документом органи метрології (які підпорядковуються Мінекономрозвитку) визначили до якого типу приладів відноситься пристрій TruCam LTI 20/20 і визначили міжповірочний період.
Сертифікат, необхідний ДАІ для узаконення «Трукама», видається Державною системою сертифікації УкрСЕПРО.

Немає коментарів:

Дописати коментар